Pozycjonowanie strony internetowej

Co obecnie liczy się najbardziej na rynku sprzedażowym? Zdecydowanie są to dwie rzeczy popularność i pieniądze. I oba te elementy są ze sobą nierozerwalnie powiązane. Bez zyskania popularności nie zarobimy dużych pieniędzy, z drugiej strony, bez zainwestowania sporej sumy pieniędzy, nie staniemy się popularni. Wydaje się to trochę błędnym kołem, jednak jeśli jesteśmy zaradni i potrafimy dobrze wykorzystać swoje umiejętności i dostępne narzędzie, niekoniecznie musi tak być. Reguła ta sprawdza się doskonale jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Pozwala ono zyskać popularność, a jeśli wykorzystamy odpowiednie techniki, zaoszczędzić nieco na sumie jaką musielibyśmy normalnie zainwestować. Jak więc możemy samodzielnie pozycjonować naszą stronę, tak aby na starcie nie wydać za dużo, a zyskać nieco popularności? Zastanówmy się nad kilkoma sposobami.

Pozycjonowanie stron internetowych za pomocą Facebooka

W obecnych czasach mówi się, że jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. Idąc tym tokiem rozumowania, niemal każda osoba posiada swój profil na Facebooku i w wielu innych mediach społecznościowych. Dlatego, jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu strony www, my, a raczej nasza firma, czy przedsiębiorstwo, również musi zaistnieć w tego typu portalach. Jak to wygląda w praktyce? Skupmy się na reklamie na Facebooku, gdyż jest to najpopularniejszy serwis społecznościowy. Jeśli już posiadamy swoje konto prywatne, to połowa sukcesu. Jeśli go nie posiadamy, należy je stworzyć. Kiedy już jest gotowe, tworzymy Fanpage, czyli swego rodzaju stronę naszej firmy na FB. Umieszczamy tam podstawowe dane dotyczące naszej firmy, na przykład datę założenia, branżę, oferowane usługi, adres strony internetowej i wiele innych. Zamieszczamy także jak najbardziej szczegółowy jej opis. Kiedy już to zrobimy, podstawa naszego Fanpage jest gotowa. Jednak do skutecznego pozycjonowania strony potrzebujemy czegoś więcej. Nie wystarczy jedynie założyć Fanpage i o nim zapomnieć. Jeśli chcemy zatrzymać się na tym etapie, to tak naprawdę w ogóle nie warto zaczynać. Najistotniejsze jest bowiem regularne dodawanie wpisów, tak aby było widać, że nasza firma żyje, funkcjonuje i ma się dobrze. We wpisach warto uwzględniać słowa i frazy kluczowe, związane z działalnością jaką prowadzimy. Należy też pamiętać, że regularne dodawanie wpisów, to nie raz na miesiąc, a raczej kilka razy w tygodniu. Jeśli masz czas i inwencję, idealnie byłoby dodawać wpisy codziennie, jednak 2-4 wpisy w tygodniu też są zadowalające. Generalnie, zasada pozycjonowania strony internetowej jest prosta: im więcej treści, tym lepiej.

Pozycjonowanie stron w innych mediach społecznościowych

Oczywiście Facebook to nie jedyny serwis społecznościowy, za pomocą którego możemy pozycjonować naszą stronę. Istnieje wiele innych możliwości. Największym zainteresowaniem wśród nich cieszy się chyba Instagram, gdzie możemy zamieścić zdjęcia naszych produktów z ich krótkim opisem. Poza tym warto stworzyć konta firmowe w takich serwisach jak Twitter, Pinterest, czy Google+ (choć ten akurat staje się coraz mniej używany). Korzystając z wszystkich tych portali w jak najpełniejszej mierze, przyczynimy się do pozycjonowania strony, która będzie się stawać coraz bardziej popularna i przynosić coraz większe zyski, a to przecież właśnie to na czym, jak wspomnieliśmy na początku, opiera się każdy współczesny biznes: pieniądze i popularność – dwa klucze do sukcesu, których znaczenia nie da się przecenić.